ВЕСТИ
05.07.2024.
HELP- DESK ЕУРЦ: ПРВА ЛИНИЈА РАДА СА ЗАЈЕДНИЦОМ
Настојимо да упознајемо нове групе људи, организације, да будемо присутни у њиховим локалним заједницама, да осетимо и разумемо околности у којима они раде и успешно иницирају промене.
ЕУ Ресурс центар за цивилно друштво започео је свој рад у јануару 2023. године. Убрзо потом покренули смо и услугу коју зовемо Help Desk, а заправо је то свакодневна подршка којa је на располагању цивилном друштву у Србији.
Help Desk услуга ЕУ Ресурс центра за цивилно друштво у Србији осмишљена је тако да она буде пре свега, правовремена, брза, тачна, али најважније од свега је да буде индивидуализована. Шта то значи? То значи да је свака организација и/или неформална група прича за себе - јединствена. Без обзира на сличност, односно истородност тема којима се баве организације, у суштини су оне посебне, свака на свој начин. Због тога је важно да сваког понаособ чујемо, разумемо и пробамо да подржимо на индивидуалaн начин.
Свака организација или неформална група која нам се обратила или са којом смо ступили у контакт из било ког дела Србије добила je подршку. Током прве године, Help Desk ЕУРЦ је разговарао и пружио подршку више од 300 организација цивилног друштва. Ниво подршке је различит, а све у складу са потребама организације цивилног друштва. Анализирајући протекли период рада Help Desk тима, највише интересовања је било за програме подршке за оснаживањем и јачањем интерних капацитета кроз тренинг програм. Полазници и полазнице тренинг програма су по његовом завршетку били оснажени да се пријаве и за финансијску подршку како би наставили свој рад на заговарању европских вредности. Велика вредност ЕУ Ресурс центра је чињеница да су нам се обраћале мале организације, којима смо ојачали интерне капацитете кроз тренинге, и које тако оснажене расту и развијају своје капацитете да аплицирају, не само код нас, већ и код других донатора. Пружили смо подршку организацијама које до сада нису имале искустава у писању и реализацији пројеката. Подржавајући их, дали смо им шансу да стекну то прво искуство рада на пројекту, кроз донације за покретање нових идеја и развој организација.
Неке од успешних сарадњи у горе поменутом контексту су: Удружење едукација за будућност Праскозорје – у циљу оснаживања интерних капацитета организације за деловање на младе у процесу придруживања ЕУ у циљу унапређења запошљивости креирали и поставили сајт; РеАкт – Креирањем сајта свима који желе да се ближе упознају са радом организације; како мисијом, циљевима, тако и досада реализованим активностима, све информације доступне су на сајту.
ДОБРА КОМУНИКАЦИЈА ЈЕ КЉУЧ УСПЕХА!
Како бисмо били доступни за цивилно друштво у читавој Србији, наш Help Desk тим ради и доступан је на различитим локацијама односно регионима. У зависности од географске припадности ваше организације за подршку се можете обратити регионалном Help Desk тиму у Нишу, Ужицу, Београду и Новом Саду.
За лакшу комуникацију са ЕУРЦ тимом, поред уживо разговора телефоном или писаним путем мејла, од скоро је на располагању и chat bot који се налази на Е Платформи и којим се заправо започиње брза и ефикасна комуникација. На пример, уколико вам треба информација о финансијској подршци, односно о актуелним позивима, а како не бисте тражили ту вест, у делу chat bot ћете једноставно укуцати то питање и одмах ћете бити усмерени на прави одговор. Како стално трагамо за иновативним и олакшавајућим начинима комуникације са цивилним друштвом, ускоро покрећемо и online chat како бисмо промптно одгoварали на сва питања која се тичу могућности и прилика које су на располагању цивилном друштву у Србији.
Ослушкивање потреба цивилног друштвa, једини je начин пружања правовремене подршке и њиховог охрабривања да заједничким снагама градимо друштво у коме ће цивилно друштво доминирати својом експертизом и бити покретач приближавања Србије Европској унији.
Маја Поповић
Координаторка за рад са заједницом ЕУ Ресурс центра за цивилно друштво у Србији