ВЕСТИ
29.04.2024.
ЕУРЦ: „Комуникација са медијима и цивилно друштво – кога слушамо, а ко нас слуша?“
Цивилно друштво на глобалном нивоу делује као простор иницијативе и слободе, али и акције у складу са највишим вредностима демократског уставног поретка, где се једнако чују, уважавају и препознају гласови свих нас.
Како би организације цивилног друштва могле да дођу до што већег броја људи, да информишу јавност о својим активностима и подстакну их да узму учешћа у процесу доношења одлука, неопходно је да се тој јавности на одговарајући начин и обрате.
Управо зато је важно оснажити локалне актере и упутити их на конкретне алате и стратегије, које могу да им буду од користи, како би што ефикасније свој рад промовисали и поделили са циљаном групом.
Дводневни тренинг коју је организовао ЕУ Ресурс центар за цивилно друштво у Србији на тему „Комуникација са медијима и цивилно друштво – кога слушамо, а ко нас слуша?“, а који је одржала Велиборка Сталетовић, дугогодишња експерткиња и консултанткиња у области ПР и комуникација, управо је имао за циљ да помогне учесницима да разумеју контекст комуницирања, зашто је комуницирање важно, који су његови елементи, на којих 10 питања је кључно одговорити у процесу преношења поруке, односно, који су то кораци у процесу комуницирања, ко је наша циљна група, који су могући канали и алати комуницирања, како треба да изгледа наша порука, како се пишу вести и саопштења за медије, укључујући и постављање циљева, идентификацију активности и развој комуникационе стратегије.
Велиборка је током одржавања тренинга укључила своје колегинице и сараднице, које су одговарале на питања наших учесника, али и дале конкретне савете како медији селектују саопштења и вести које ће објавити.
„Увек се питам шта је овде вест? Да ли ми наслов мејла привлачи пажњу? Ако имате добар наслов, који садржи суштину и за новинаре је „добар мамац“, сасвим сигурно ћу ући у тело мејла да прочитам ваше саопштење. Наслов, сам по себи, мора да буде вест.“
Наташа Ракетић, новинарка Првог програма Радио Београда
______________________________________________
„Главно питање је: како је написано то саопштење? Општи критеријуми су нам важност и значај тог саопштења. Важно је да већ у првим реченицама добијемо конкретне податке, како би нам већ у почетку вест/саопштење привукло пажњу.“
Иванка Ристовски, новинарка и уредница информативног програма РТС-а
______________________________________________
„Морамо знати природу медија, како они размишљају и функционишу да би знали како да формулишемо поруку и тиме привучемо њихову пажњу. Када шаљем сапоштење медијима, стављам га у тело мејла, а документ са меморандумом у прилогу. Пре него што мејл пошањем медијима, увек га прво пошањем себи, да бих видела шта је оно што ми првопривуче пажњу, шта уочавам, јер то ће уочити и медији. Пробајте и ви, вежбајте!"
Сузана Миличић, агенција за ПР и консалтинг „Контакта“
______________________________________________
„Оптимист“ из Горњег Милановца, „Институт за урбане политике“ из Београда, „ЖУКО“ из Лазаревца , „Миона“ из Александровца, „ЦЕМА“ из Чачка, „Еко исток“ из Зајечара , „Друштво за заштиту и проучавање птица Србије“ из Новог Сада, „Удружење студената са хендикепом“ из Београда , и представници неформалних група: „Мрежа“ из Параћина и „Центар за раст и развој и превенцију насиља“ из Лазаревца .
ЕУ Ресурс центар за цивилно друштво у Србији настоји да помаже раст и развој организација цивилног друштва и неформалних група кроз унапређење њихових капацитета – тренинге и програме менторства.
Марија Миленковић
Асистенткиња пројеката