Истраживања и публикације

20.12.2022.

Извештај о дигиталним вестима - Србија

Релевантност медијских организација као извора вести постаје упитна у времену у којем се умножавају актери јавне комуникације и усложњавају структуре приступа информацијама. Није новост да дигиталне платформе, посебно оне за друштвено умрежавање, стварају нове могућности, али и препреке за медије. Колико промене у овој сфери могу да уздрмају јавност и рад медија видљиво је и на актуелном примеру – у на чину на који се мења Twitter са преласком у власништво Елона Маска 2022. године. Сам Маск, утицајни твитераши, полити чари, спортисти, глумци, теорети чари завере, као и мреже лажних налога, индикативни су за ширину спектра актера који у чествују у стварању, пласирању, дељењу, рангирању информација. Транзиција традиционалних медија у дигитално окружење због тога не може да се посматра као пуко прилагођавање дигиталним каналима већ као процес који има шире друштвене и полити чке последице.

 

Извештај је доступан ОВДЕ.